30 Haziran 2009 Salı

YENİ SEZON VE FORMALAR

forma satışları günümüzde kulüpler için önemli bir gelir oldu. eskiden ligin ilk maçında görülebilen yeni formalar önce geceler düzenlenip, tanıtılır oldu. şimdilerde ise özellikle avrupa da ligin son maçlarında takımlar bir sonraki sezon giyecekleri formalarla maçlara çıkıyor. örneğin chelsea 2008-2009 şampiyonlar ligi finaline sonraki sezon giyeceği formalarla çıktı ya da milan bu sezon giyeceği formaları geçen sezonun son 2 maçında giydi üstelik yeni sezonda oynamayacak olan maldini üzerinden formayı pazarladılar. bunlar pazarlama stratejileridir.
önce avrupa dan başlayalım...
avrupa da en ciddi atağı adidas yaptı, alman şampiyon wolfsburg u nike ın elinden kaparak. bunun dışında büyük takımların forma markalarıında bir değişiklik yok. puma da kappa nın feyenoord egemenliğine son verdi. ispanya da en ciddi değişiklik valencia nın nike ı bırakıp, kappa ya geçmesi oldu.
ülkemizde de bu 2 marka atakta. adidas şampiyon beşiktaş la anlaştı. böylece 3 büyük takımda adidas oldu artı sivasspor ve kayseri. bursa kappa dan puma ya döndü, tıpkı antalya nın nike tan puma ya dönmesi gibi. trabzon nike yola devam ederken büyükşehir belediye de nike la anlaştı.

Hiç yorum yok: